среда, 9. децембар 2015.

Prve cipelice: Čizma glavu čuva, ali makni ga od ćoškova

Totalno sam moderan, mačko! 

Otkako je patronažna sestra bila da obiđe Dušana kada je napunio sedam meseci svi nestrpljivo čekamo da debeljko predribla Mesija, prestigne Jusejna Bolta, i vrati drop šot Novaku Đokoviću. I to sve istovremeno. Dok sam se ja preznojavala da ne primeti paučinu u ćošku i Mazu koja spava na stolici, ostali ukućani su čuli samo njeno „O, kako ima dobru motoriku, sigurno će biti sportista“, te nestrpljivo čekamo da vunderkid stane na spretne noge. Pošto je već ušao u 11. mesec, a i dalje ga držimo za OBE RUKE u njegovim pohodima na kuhinjske ormane, pomenutu mačku i dedine cipele ukapirasmo da ga sigurno neki spoljni faktor koči!

I zbilja, one kisele krofnice, osim što služe da ih mama uveče pojede, baš i ne liče na stabilne tabaniće koji mogu da podnesu tešku guzu i još težu glašu. Šalu na stranu, svesni smo mi da je “problem” u toj glavici – kad dete bude spremno pustiće se i hodati, ali stiže zima i treba kupiti čizmice koje glavu čuvaju. Makar da bi imao čime da se zanima dok se vozamo kolicima. I pošto bakin Božić ide prvi, spakuje baka mene i unuka u kola i odvede nas pravo u Big u potragu za onim što će Božić bata doneti Dušinu. Ona vođena iskustvom, ja guglanim savetima “kako kupiti detetu cipele” i neodoljivom navikom da savijem svaku (to sam naučila gledajući mog tatu, ali nisam imala pojma zašto to radi, osim da nervira prodavačice) i Dušan kao top model, nepogrešiv smo bili trio.

Dušanove prve cipele 


Kupovina je bila prilično zamarajuća, ne zato što mališa od devet i po kila hoće da se nosi, mora sve da pipne i pritom mu se spava, već zato što se u jednom od retkih izleta u spoljni svet na porodiljskom setih gde živim i k o l i k o j e s v e s k u p o. Iako je baka bila spreman da se isprsi, a “ova marka je bila pojam i pre trideset godina kad su njena deca bila mala”, prilično mi je bilo teško da dam više hiljada dinara (pa i tuđih) na cipelice koje će trajati nekoliko nedelja, i verovatno neće baš videti asfalta. 

Zar ne želim da kupim prvom detetu prve markirane cipelice, pa šta košta da košta, moraš dati za kvalitet? Odgovor je: ne! Ne kažem da u čuvenim markama dečijih cipečica nema kvaliteta, ali cene su naduvane kao i se što je za decu u našoj zemljici (jer, pobogu, deci moraš kupiti), a ja to neću da platim! Činjenica da su to prve cipele, razvija mu se noga i blah, blah ne menja mi ništa – da mu kupujem vazda markirano ne mogu, niti želim, a što bi prve cipele bile izuzetak?! Niti ću ga manje voleti, niti ću manje brinuti o njegovom zdravlju kad mu budem kupovala druge, treće, četvrte cipele... koje neće biti marka, pa ne moraju i ove. Umesto toga, trudila sam se da se držim opštih smernica za kupovinu (dečje) obuće: da se prva trećina cipelice lako može saviti, da su dovoljno duboke da štite zglob, da su na pretlu, a ne na čičak  - jer se tako bolje fiksiraju uz nogu. I naravno – da su tople, da čedu ne zebu noge! Za taj deo najbolje povesti jednu baku... Ako povedete dve verovatno će vam dete obući od glave do pete u prodavnici ski opreme. А mi završismo u Deichmannu! Obusmo bebca, stavišmo ga na noge lagane, pustišmo ga da napravi nekoliko trapavih koraka, mama zavukla mali prst iza pete i konstatovasmo da su čizmice pun pogodak!

I tako je Dušan dobio prve čizmice, koje su koštale ispod tri hiljade. Jednako oduševljeno ih skida kao što bi i one za pet hiljada. Tek kad sam došla kući pročitala sam na cedulji zakačenoj za cipele da su nepropustive, da emituju višak toplote da se detetu ne upari noga... Bravo mi! Obožavam marketing.

Нема коментара:

Постави коментар